امروز: 1403/01/09 سروش | اینستاگرام | ایتا

تاریخچه

2500 سال پیش سنگ تراشانی که با ابزارهای ابتدایی ،ستون‌های تحت جمشید را می ساختند حتی تصور هم نمی‌کردند روزی صنعت و پیشه آنها نام ایران را جهانی کند.
امروز پس از قرن ها صنعت سنگ ایران در حالی جایگاه سوم تولید جهانی را از آن خود کرده است که بیش از پنج هزار واحد صنعتی در زمینه سنگ تزئینی مشغول به فعالیت بوده و سنگ ایرانی زینت بخش نمای برج‌ها در ایتالیا و آمريکا شده است.
انجمن توسعه صادرات سنگهای تزئینی استان کرمان با حمایت مستقیم سازمان بازرگانی واتاق بازرگانی کرمان دربهمن ماه 1387 با همت وپیگیری دست اندرکاران و فعالان صنعت سنگ تشکیل یافته و از ابتدا با هدف نجات صنعت سنگ استان از ورطه نابودی با  بهره گیری از تجربیات وتوان علمی همه صاحبنظران روشی نوین و مبتنی بر علم روز برای توسعه پایدار این بخش فراهم آورده است تا بتواند با حضور قوی ، دائمی و موثر در بازارهای جهانی زمینه ارتقاء توانمندیها دراین بخش را به لحاظ کمی وکیفی فراهم آورد.

انجمن درراستای هدف های ذکر شده  با انتخاب مشاوری با تجربه وبین المللی ضمن بررسی نقاط ضعف وقوت زنجیره ارزش و مزیت نسبی ومطلق سنگ کرمان و با شناسایی بازارهای هدف متناسب با امکانات استان درفعال سازی همه واحدهای بنگاههای اقتصادی  استان نقشی درخور ایفا نموده است.

 

در حال حاضر انجمن با ثبت برند تجاري " كرمانيا " و به منظور توسعه روابط اقتصادي با كشورهاي اسلامي كه از اهداف استراتژيك نظام است ، پس از انتخاب كشور هاي عراق و قطر به عنوان بازار هاي هدف در برنامه كوتاه مدت خود اقدام به تاسيس شركت و افتتاح دفتر و انبار در اين كشور ها نموده است.

انجمن سنگ کرمان، معتبر، متعهد و متمایز خواهد بود وتداعی کننده شعار A Gift Of Heritage درتمام طول تاریخ خواهد بود وبا همه این خصایص وارزش ها یکی از موارد برتر انتخاب در ذهن مشتریان خواهد بود.

 

 


 کلیه حقوق مادی و معنوی نزد وب سایت انجمن سنگ استان کرمان محفوظ میباشد.

کلیه مقالات و مطالب سایت تحت نظر و دیدگاه شخصی نویسنده بوده و انجمن سنگ مسئولیتی در این خصوص ندارد

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل بازدیدها
143
153
1675
9671
1365897
MahanEnglish